Ugrás a fő tartalomra

Egy tényleg nehéz játék


Ez most egy orbitális nyúlás tőlem - könnyen kitalálható, hogy melyik regényből való a feladat (aki olvasta már, az villoghat szerénytelenül) -, de nagyon érdekel, hogy egy átlagos képességű olvasó ezt meg tudja-e fejteni könnyedén. Elméleti matematikusok előnyben... ;-)

A játék:
Az alább olvasható idézetben három eldöntendő kérdés - igen vagy nem - van, azokra kérnék három konkrét választ!
Mivel a játék most tényleg nehéz, és csak egy-egy jó válasz lehetséges, ezért a megoldásokat most kifejezetten privát formában kérném a profunduslibrum@gmail.com email címre! (Nagyon optimisták a válasszal együtt küldhetik rögtön a postai címet is, hogy hová küldjem majd a csomagot!) :D
A nyeremény a feladat nehézségéhez méltó. Egy teljesen új könyvekből álló könyvcsomag, ami a következő három kötetet tartalmazza:

- Orson Scott Card - Bűvölet (Még én sem olvastam, de BIZTOSAN jön róla írás majd a blogra is!)
- Kevin Hearne - Hounded - Üldöztetve (keményfedeles változat)
- Stieg Larsson - A tetovált lány (A világsikerű Millennium sorozat első része.)

A játék vasárnap éjfélig tart, eredmény hirdetés hétfőn délelőtt lesz! Itt.

Tehát a feladat:

Tudtam, hogy ő tudta, hogy te tudtad, hogy ők tudták, hogy te tudtad, hogy én tudtam, hogy mi tudtuk, hogy én tudtam ezt.
De ő vajon tudta, hogy te tudtad, hogy én tudtam, hogy te tudtad, hogy én tudtam, hogy te tudtad ezt?
És te tudtad, hogy én tudtam, hogy ők tudták, hogy ő tudta?
És vajon én tudtam, hogy ő tudta, hogy te tudtad, hogy mi tudtuk, hogy te tudtad?


Update:
Köszönet a játékos kedvért ami - igaz jóval később a szokásostól - azért csak beindult, bár sokan nem találták el a helyes választ, ami IGEN , NEM és IGEN volt egyébként. (Hogy miért ez, és hogy jön ki, valamint számolni esetleg rajzolgatni kellett-e többet a helyes megoldás érdekében, nos, erről ne várjatok tőlem magyarázatot. (Bár Ancsa megpróbálta elmagyarázni a levezetést, köszönet érte, de bizony halott talajra hullott... ;-) ) A legelső megoldással értettem én is egyet, ami elég lényegre törően - KIBASZOTTUL HALVÁNYLILA FINGOM SINCS MI LEHET A MEGOLDÁS! - adta tudtomra, hogy a játék - ami egyébként Robert J. Sawyer szuper jó WWW trilógiájának második részében, a Vigyázókban szerepel (szerencsére a megoldással együtt) - most tényleg nehéz volt. Helyes megoldások matematikusoktól és számítástechnikusoktól jöttek egyébként főleg. :)

Fortuna most Brandhuber Zoltánnak (alias Phoenix Wolf-nak) kedvezett - eszembe is jutott rögtön, hogy lassan folytatnom kéne már a Bukott Angyalok olvasását! Gratulálok Neki!

Megjegyzések

  1. csak egy kérdés a könyv ismerete mennyire fontos a válaszhoz :)
    mert a könyvet valószínüleg megtaláltam Google használatával..

    VálaszTörlés
  2. A megoldáshoz első ránézésre kevés az információ. Tudni kéne, hogy az Ők magában foglalja-e az Ő személyt, és a Mi az csak Én+Te vagy pedig Én+Te+Ő esetleg Én+Te+Ő+Ők, mert a nyelvhasználat és halmazelméleti megközelítés nem zárja ki egyiket sem.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése