Ugrás a fő tartalomra

Profundus Librum hírek

Lassan egy éves lesz a Profundus Librum (na jó, azért addig van még egy kis idő).
Mikor elkezdtem, semmi más célom nem volt, csak hogy kis emlékeztetőket gyártsak az általam olvasott könyvek mellé, hogy ne felejtsem el őket évek múltán sem. Nem gondoltam, hogy ennyire a mindennapjaim részévé fog válni és hogy ennyire meg fogom szeretni a vele való pepecselést, szépítgetést.
Mivel főleg fantasyt és sci-fit olvasok, először arra gondoltam, hogy csak ezekkel a témákkal foglalkozó posztok lesznek és a blog egyike lesz a - nagyon kevés - csak ezzel a specifikus témával foglalkozó oldalaknak.
Később ez változott cseppet, ahogy egyre másra olvastam a témába egyáltalán nem vágó könyveket, néztem sorozatokat, filmeket, amikről szintén szerettem volna írni, mégha csak egy kis villámposztot akár.
A blog tehát egyre bővült - remélem a posztok minősége is javult valamennyire a kezdete óta, ha nem is annyit, mint a látogatók száma, ami minden hónapban minimum megduplázódik - köszönöm mindenkinek, aki sűrűbben-ritkábban de meglátogat.
A bővülés nem állt meg, már van társasjátékkal foglalkozó poszt és a fejemben még rengeteg ötlet.

Innen két út vezet tovább: vagy hagyom a blogot mindenféle egyéb könyvstílussal, vagy szétválasztom a témákat, és a bővülő olvasóközönség másik rétegének az igényeit is figyelembe veszem.
Úgy gondolom, hogy ez utóbbi a nyerő -, és így a PL is megmaradhat exkluzívan sci-fi, fantasy, horror, thriller, kaland, filmes, sorozatos blognak, mint ahogy eddig megszokhattátok (fiús blognak ha így jobban tetszik).
A más műfajú könyvismertetőket (életrajz, szépirodalom, történelem, stb.) pedig ezentúl a Profundus Librum II-n fogjuk közzétenni, ami letisztult és állandó dizájnnal fog rendelkezni. Átfedések, közös posztok is lesznek majd minden bizonnyal.
Jövőbeni tervek is vannak, például könnyen előfordulhat, hogy a blog filmes, sorozatos, szabadidős részét átköltöztetem egy másik helyre - csak a (fiús) könyvek maradnának.

A blog elérhető itt:

Vagy azonnal a fejléc alatti [PL II. - Szépirodalom] gombra kattintva.

A PLII. tehát beindult és a könyvismertetők is folyamatosan jönnek már oda IS. Aki a PL-t RSS olvasón keresztül olvassa, oda külön fel kell iratkoznia (ha érdekli a téma persze), aki Facebookon követ bennünket, annak nem kell kétfelé figyelni, hiszen a két lap mégiscsak egy és ugyanaz.
Reméljük a fejlesztések Nektek is elnyerik tetszéseteket, és hogy jó ötletnek tartjátok a kezdeményezésünket. :D
A PLII-n kint van az első igazán saját poszt: Michel Faber: A bíbor szirom és a fehér című könyvéről. Remélem nektek is elnyeri tetszéseteket!
Jó olvasást - ezentúl már két helyen is!

Megjegyzések

  1. Válaszok
    1. Reméljük tényleg jó ötletnek bizonyul, sokat gondolkoztam azon, hogyan legyen a továbbiakban és arra jutottam, hogy kipróbáljuk most így, remélem működőképes modellnek bizonyul hosszútávra is.

      Törlés

Megjegyzés küldése