Ugrás a fő tartalomra

Neil Gaiman - Farkasok a falban


Neil Gaiman - Farkasok a falban 

Neil Gaiman - The Wolves in the Walls
Eredeti megjelenés: 2003
Magyar kiadás: Agave Könyvkiadó, 2011
Hossz: 56 oldal
Műfaj: ifjúsági, képregény, fantasy, horror, mese
Fordította: Pék Zoltán

Tartalom:
Lucy biztos benne, hogy farkasok élnek a házuk falában, és ahogy mindenki mondja: ha a farkasok egyszer kijönnek a falból, akkor vége. A családja azonban nem hisz neki... amíg egy nap a farkasok tényleg ki nem jönnek a falból.
De itt még nincs vége. Sőt, Lucy harca a farkasokkal csak most kezdődik. Egy kellemesen ijesztő, furcsa és féktelen történet felnőtteknek és gyerekeknek egyaránt, Dave McKean különleges rajzaival.



Ebben a kiadványban Gaiman most is megmutatta, hogy "nem semmi" fantáziája van - pestiesen szólva ugye. Dave McKean rajzainak, montázsainak stílusa pedig jól kiegészíti a történetet, és éppen megfelelően nyugtalanítóak, hogy a két és három éves lányaimnak még inkább nem ezt a könyvet meséltem el elalvás előtt - és nappal sem, mert akkor is sikítozva menekültek volna az anyjukhoz.
Felnőttként nyilván más a könyv hatása, de az biztos, hogy nem untam, míg a vonaton kiolvastam tegnap hazafelé.
A történet érdekes, bár azért nyilván kitaláltam a tanmese végét (pontosabban a legvégét nem), a kiadvány szemet gyönyörködtető, már persze annak, aki kedveli ezt a "beteges" stílust. Főleg a rajzok miatt nem ajánlanám mondjuk 8 éves kor alatt, nem azért, mert a történetben bármi durva lenne, ami a gyerekekre káros. Olyan, mint mondjuk a Varjúdombi mesék, amit UTÁLTAM kisgyerekként, mert annyira RETTEGTEM a rajzoktól, hogy kész. ... És tudom, hogy ezzel nem voltam egyedül. :)
A pontot - mert nem akarok nem pontozni - most nem a sztorira gondolva adom, hanem a hatásra, amit a kisiskolás énemre - végül is ez a könyv főleg neki szólna - gyakorolt volna anno a '80-as években.

"Ha a farkasok kijönnek a falból, akkor vége."

Értékelés: 8/10

Megjegyzések