Ugrás a fő tartalomra

Filmekről röviden

Múlt hónapban nem volt ilyen filmes összesítő poszt, mert írd és mondd két filmet láttam, tehát felesleges lett volna, inkább besűrítettem azt a két félárva filmet ide.
Toronymagasan a többiek közül kiemelkedő film nem volt most, viszont sokat nem bántam meg, hogy megnéztem - még ha nem is kapott nagyon magas pontszámot esetleg -, és olyan is, ami sokkal jobb volt, mint amire számítottam.



Ronal Barbaren (---)
Amennyiben nem ragaszkodtok a Pixar szintű animációhoz, de szeretitek a barbárokat, akkor kötelező. Nekem nagyon tetszett, sokat lehetett rajta nevetni és külön jó volt, hogy dánul láttam, szóval a barbárok tényleg "barbárul" beszéltek. :) Az elf, az amazonok, a kalandozókocsma, mind priceless annak, aki valamikor is közelébe került a szerepjátékoknak. Metál! Animáció, fantasy, vígjáték, kaland.
7/10

The Intouchables (Életrevalók)
Ezt véletlenül láttam, kötelező felvilágosító vetítésen a melóban, mint szakmába vágó filmet (sajnos szinkronosan). Meglepetésemre - mivel unatkozásra készültem - sokkal jobb volt a vártnál. Tényleg humoros volt, nem lehúzó, pedig a témája miatt az is lehetett volna, ráadásul mivel igaz történet, még jobban ütött. Dráma, vígjáték.
7/10

Project X (extended) (A buli elszabadul)
Összekevertem valamelyik sci-fivel szóval random választás volt, de nem bántam meg. Értem, hogy semmi értelme nem volt - még egy nagyon eldurvul a buli tinivígjáték -, ráadásul a film morális mondanivalója alatt is billeg a léc rendesen, de jó rendezői bemutatkozás volt. Sok helyen vicces, szép - videoklippes - operatőri munka, teli volt jó alakú, fiatal meztelen nőkkel is, szóval lehúzni semmiképp nem fogom. Akinek bejön a film alatti zene (Eminem és társai, elektro), azok külön örülhetnek. Bugyuta, bulis, hatalmas hangulatú vígjáték a Másnaposok írójától. Megjött a kedvem utána házibuliba menni az biztos. Könnyed, nagyon szórakoztató film. Simán a hónap filmje. Ja, és mindenképpen az extended változatot nézzétek meg, mert a durvább poénok (és persze a nudity is) abban vannak. Vígjáték.
8/10

Hunter Prey (---)
Három-négy szereplős menekülős-üldözős sivatagi sci-fi az 50-es 60-as évek technikai szinvonalán (lehet, hogy direkt, de néhol eszméletlenül "Vérnyulasan" gagyi volt), de jó csavarokkal, tehát jó forgatókönyvvel. Rá kellett hangolódni, de a végére belejöttem. Egyébként ez vagy valami PC-s játékból készült, vagy valami képregényből (vagy mindkettő), de igazából nem ismertem a világát. Sci-fi, akció.
6/10

Red State (---)
Egy Kevin Smith film, amiről csak a megnézése után tudtam meg, hogy az, ami. Ha már az elején tudom, nyilván többet vártam volna mint így. Az eleje sablonos tini-darabolós horrorként indul, de mire valóban elkezdődne, már át is váltottak pszicho-redneck-vallási fanatizmusos akcióba majd végül egy teljesen komolytalan vígjáték lett belőle - bár igazából végig lehetett rajta mosolyogni. A vége felé van egy iszonyú jó csavar(lehetőség), aminél majdnem leestem a székről, de sajnos elbénázták. Akció, thriller.
6/10

Suck (---)
Amennyire a goth stílus bejön (elbambulni a csajokon), annyira nem bírom a vámpíros filmeket és a körülöttük lévő kultuszt. Három-négy jó filmet ha csináltak a témában. Ez majdnem befért melléjük, bár tuti megosztja a nézőit, ez ugyanis egy vígjáték, amin nagyon sokat lehetett önfeledten röhögcsélni (Hugo volt a legjobb a basszusgitáros csaj meg a legszebb). Azt mondjuk nem tudtam, hogy gyakorlatilag ez musical - amiből mostanában elég jók is készülnek (például a Sweeney Todd vagy a Repo!, hogy a közelebbi stílusnál is megmaradjunk) -, de ez nem okozott különösebb problémát, bár a film zenei stílusa (rock) fényévekre van az enyémtől, de a "zajártalomért" pótolt a szuper történet zenekar és a remek színészek. Vígjáték, horror, musical.
6/10

Amilyen hiány van jó sci-fi akció filmekből, nagyjából minden felbukkanóra rávetem magam. Ezt meg még ajánlották is - mert a börtönlázadásos sztorik sci-fi körítés nélkül is külön jók - szóval megnéztem. Az eleje iszonyúan sz.r volt (már bocsánat de tényleg), aztán belendült a trükkös gárda jobban és sikerült egy buta de látványos film szintjére feltornászni az alkotást. A börtönben raboskodó pszicho páros teljesen jó volt, mármint szinészileg, Guy Pearcnek meg a végéig sikerült két-három jó szöveget elnyomnia, de a film elején lévő csorbát akkor sem sikerült teljesen kiküszöbölnie. Akció, sci-fi.
5/10

John Carter (John Carter)
Gyermekkoromban elolvastam Burroughs Mars könyveit (és a Tarzanokat is mind), tetszettek is persze, ezért mikor láttam, hogy lesz belőle filmadaptáció, tudtam, hogy csak idő kérdése, és megnézem - akkor is, ha Disney változat. Most jött el az idő. A látvány lenyűgöző volt sok helyen (visszaemlékezve például a léghajók meg a Mars népei), a színészek jobbára rettenetesek, bár a hercegnő - Lynn Collins - persze szép volt nagyon. A történet nem tudom mennyire volt hű a könyvhöz, mindenesetre egyszer nézhető volt, sőt a világok közt ugráló gonoszok miatt megnézem a folytatásokat is, ha lesz. Fantasy.
6/10

Wrath of the Titans 2 (A titánok haragja)
Már az első részt sem értettem, hogy ezt most komolyan gondolták-e, mert nagyjából élvezhetetlen volt. Ez kicsit - jobban tetszett, méghozzá az iszonyat rombolás miatt a végén, meg aranyosak voltak a küklopszok is, de se a történet, se a színészek - még az egyébként kiváló Liam Neeson és Ralph Fiennes - se nem domborítottak valami nagyot. Bár ugye nehéz ott, ahol nincs meg az alap. A látvány nem volt pocsék, minden más igen. Fantasy, akció.
4/10

The Darkest Hour (A legsötétebb óra)
Na ezzel kevertem össze a Project X-et. Világvége film jöhet mind. Ez is megvett kilóra, bár semmi igazán újat nem mutatott, de az idegenek ötletesek voltak - egész addig, amíg nem mutatták meg őket a vége felé -, az orosz helyszín annyiban volt jobb, mint New York mondjuk, hogy nem New York ahol lassan már én is eltalálnék akármelyik utcájába a városnak, mert minden film ott játszódik, hanem egzotikus volt. A szabadságharcosok kicsit erőltetettek voltak meg a vége is necces volt, amíg viszont egyedül mászkáltak páran, addig csuda klassz kis film volt. Sci-fi, horror.
6/10

Extremly Loud And Incredibly Close (Rém hangosan és irtó közel)
Bár tudtam jól, hogy miről szól, az elején olyan hangulatba kerültem, mintha csak az Amelie-t nézném (amit szeretek nagyon). Ez hamar elmúlt sajnos, és többet unatkoztam rajta, mint ahány rész tetszett. Azt vártam, hogy megismerjük a kissráccal kapcsolatba került sok-sok ember életének kis mozzanatait, és együtt, egymásnak segítve próbálnak túljutni a gyászon, vagy valami hasonló. Sajnos erről szó sem volt, ez nagyjából 5 percbe volt besűrítve, meg a fekete irodista jelenetébe a vége felé, de egyébként végig csak a siránkozás ment. Persze a gyász érthető, de attól a film nem lett érdekesebb. Vajon könyvhű feldolgozás és az is ilyen - ha igen, le is kerül az olvasási listámról azonnal! Ha nincs a néma öregúr, elaludtam volna rajta. Foer másik könyvéből készült film a Minden vilángol nagyjábol háromszor ilyen jó volt. Dráma.
5/10


Catch .44 (---)
Bruce Willis?? Forest Whitaker?? Akció? Western? Jöhet. Willis öreg már sajnos de azért szeretjük még mindig. Whitaker most is jó, mint mindig, rajta nem múlt semmi. A csajok... hát voltak benne. Akció nulla, western csak hangulatra és fényképezésre - hosszú közelik -, történet nem lett volna rossz, de a hasonló dupla-tripla átverős forgatókönyvekből készült filmekkel már bármit el lehet rekeszteni, nem csak a Dunát, szóval csalódás volt ez is. Thriller.
4/10

The Girl With The Dragon Tattoo (A tetovált lány)
(amerikai változat)
A remek svéd után csak azért voltam hajlandó megnézni a remaket, mert Trent Reznor szerezte a zenéjét, és David Fincher rendezte. Most, hogy láttam mind a kettőt, hogy pontozzam ezt? Jó volt. Ugyanolyan jó, mint a svéd. Egy dolog volt ebben jobb, a főcímzene, ami egy enyhén elborultabb Nine Inch Nails klippre hajazott... ez viszont szerintem semennyire nem illett a filmhez. A zene viszont máshol nem volt annyira karakteres, mint az Reznortól elvártam volna. A svéd változat se volt ennél jobb egyébként, csak a főszereplőnő Noomi Rapace volt hihetőbb, mint ez a madárcsontú kislány, valamint autentikusabb volt, hogy svédül beszéltek Svédországban, nem angolul. Totálisan felesleges volt ezt megcsinálni, de mivel azért csak hozott pár millió dollárt a konyhára, gondolom mégse volt felesleges teljesen. Szomorú, hogy Amerikában nem néznek meg egy nem angolul beszélő filmet. (És szomorú, hogy itthon még mindig leszinkronizálják a filmeket. Én megtiltanám. Tanuljon mindenki nyelveket és olvasson feliratot.) Krimi, dráma. (Én ha még egyszer meg akarom nézni majd, a svédet fogom választani.)
8/10

The Thing (A dolog)
(2011)
A Kurt Russell-es, 1982-es változat előzményfilmje. Kötelező volt megnézni, mit hoztak össze a norvég bázison a készítők és hogy lett összekötve a két film. Szerintem az átkötés különösebb döccenés nélkül lezajlott, meg voltam elégedve a látvánnyal is - kivéve a szörnyével. Ami sántított az a forgatókönyv volt, sajnos sok helyen. Spoiler nélkül próbálok írni, de valaki mondja meg nekem, hogy minek egy Déli-sarki kutatóállomásra három! - de akár egy is - lángszóró? Már eleve arra gondoltak, hogy jó lesz idegeneket gyújtogatni unalmas óráikban? Az idegen űrhajón az űrutazáshoz, a folyosókon való gondtalan mászkáláshoz, a hajtómű és az egyéb gépezetek kezeléséhez tényleg az volt a legalkalmasabb alak - egy alakváltónak ugye! -, amiben a Dolog mászkált miközben menekült ide-oda az őt őrjöngve elpusztítani kívánó emberek elől? Ha annyira a túlélése volt a cél, akkor miért nem hasította magát négy vagy öt felé vagy ezer felé akár, és bár biztos, hogy a nagyrészüket levadásszák ezek a vad norvégok, de az is biztos, hogy végül győzne a sok kicsi-apró-Dolog-kezecske-lábacska-darabocska. Nos hasonló kérdéseket nem érdemes feszegetni a film közben és akkor megmarad egy szórakoztató kis horrornak estére. Igazából még így is tetszett, hogy bugyuta volt.
5/10

The Woman In Black (A fekete ruhás nő)
Mit alakít Harry Potter egy viktoriánus korabeli kosztümös horrorban? Tisztességesen tette a dolgát, volt olyan jó, mint akárki más a filmben, ami egyébként egy tipikus kísértetes horror volt. Ami nagyon tetszett benne, az a táj, a mocsár, a filterek, amiket az operatőr használt, szóval ilyen téren rendben volt, a történet viszont többször is elalvásra ingerelt, bár a hangos ilyesztő effektek felébresztettek rendben. A végén bánhatták a szereplők, hogy akkor még nem ment arrafelé a Supernatural, ezért nem is tudhatták, hogy a bosszúálló szellemmel hogyan kell elbánni (Sót a csontra, aztán hagy égjen!), épp ezért viszont a vége jó lett, bár nem meglepő. Horror, misztikus.
6/10

Safe House (Védhetetlen)
Az új Denzel Washingtonos akciómozi sokáig roppant unalmával tűnt ki a jobb társai közül, aztán egyre jobban belejöttek a kergetőzésbe a fiúk. Sok logikai bakugrás tarkította a sztorit, és az akciójelenetek sem lettek annyira jók, hogy az államat letettem volna tőlük, de legalább a színészek hozták a kötelezőt. Volt itt minden, mint karácsonykor, de moralizálásból vagy harminc perccel több, mint kellett volna. Akció.
6/10

Chronicle (Az erő krónikája)
Ebben a filmben három fiatal szupererőre tesz szert, ami természetesen mindhármuk életét teljesen megváltoztatja. Jó kis film volt arról, miért ne kapjál szupererőt, ha csak egy kis depis takonypóc vagy. Jó volt az egész film ötlete és a megcsinálása is példás, pedig nem állt mögötte elkölthetetlen pénzrengeteg, az azért látszott. A költség nagy részét biztos, hogy a végén a nagy pusztítás vitte el, de addig sem volt unalmas sehol, bár a hangsúly inkább az emberi kapcsolatok megváltozásán volt, mint a srácok erején. Sci-fi, dráma.
7/10


A sok sci-fi, fantasy és horror film mellett a hónap filmje egy vígjáték lett:

Megjegyzések